Gao akupunktur® og akukirurgi®

Efter at have praktiseret traditionel akupunktur i en lang årrække blev Dr. Chunwen Gao introduceret for en kirurgisk akupunkturnål, som han med succes har inkluderet i sine behandlinger. Han fandt hurtigt ud af, at han kunne få bedre resultater med færre behandlinger end ved brugen af konventionelle akupunkturnåle. Han brugte årevis på at perfektionere sin teknik og dette har resulteret i Gao akupunktur® og akukirurgi®, som er helt unikke og banebrydende behandlingsformer.

Gao akupunktur® er en mikrokirurgisk teknik, hvor en særlig patenteret akupunkturnål indføres i muskelvævet. Ved Gao akupunktur® anvendes der en mindre nål, som ikke kræver forudgående lokalbedøvelse. Du vil kunne mærke selve indstikket som et prik, der kan sammenlignes med at blive vaccineret eller at få taget en blodprøve. Resten af nålebehandlingen er ikke mere smertefuld end ved almindelig akupunktur, men den kirurgiske akupunkturnål bliver dog brugt mere aktivt end de traditionelle passive nåle.

Nålebehandlingen kan anvendes til at behandle samme symptomer som ved konventionel akupunktur. Man behøver blot færre behandlinger før man mærker en effekt. Behandlinger som anvender Gao akupunktur®:

• Iskias (lumbal rodaffektion)

Gao akukirurgi®

Størrelsen af de kirurgiske nåle kan variere og vi kalder det for et 'akukirurgisk' indgreb, hvis behandlingen kræver forudgående lokalbedøvelse. Deraf navnet Gao akukirurgi®.

Ved alle behandlinger med Gao akukirurgi® bliver der lagt en forudgående lokalbedøvelse, som minimerer blødning og smerte under selve indgrebet. Behandlinger som anvender Gao akukirurgi®:

• Kuskefingre**
  • Seneskedehindebetændelse*
  • Hælspore*

Det kan være en god idé at tage smertestillende medicin det første døgn efter nålebehandlingen. På 2. døgn aftager smerterne og efter 3. døgn har du ikke længere behov for smertestillende. Man skal passe på med at overbelaste behandlingsområdet de første 3 uger efter et indgreb. Umiddelbart efter nålebehandlingen kan man fortsætte almindelige dagligdags gøremål såsom skrivebordsarbejde, indkøb, bilkørsel og deslige.

Nogle symptomer behøver blot én behandling. Såsom seneskedehindebetændelse, kuskefingre (Dupuytrens kontraktur) springfingre og karpaltunnelsyndrom.

Nålebehandlingerne er bevist så effektive, at vi yder 3 års behandlingsgaranti til patienter med ovenstående diagnoser**. Hvis der skulle forekomme tilbagefald indenfor de 3 år fra behandlingsdatoen (hvilket der kun gør i meget sjældne tilfælde) er den første opfølgende behandling på vores regning.

*Ved disse behandlinger bliver der afslutningsvis givet en blokade, som mindsker betændelse og hævelse.

**Garantien stilles kun for patienter, der ikke tidligere er blevet behandlet andetsteds for deres symptomer.

Se en behandling af kuskefingre vha. Gao akukirurgi® i videoen nedenfor:

Hygiejne

Vi anvender kun sterile engangsnåle i ubrudte pakninger. Alt udstyr bliver desinficeret efter hver patient. Derudover bliver lagenet på behandlingsbriksen udskiftet efter hver behandling.