Efter at have praktiseret traditionel akupunktur i en lang årrække, blev Dr. Chunwen Gao introduceret for en kirurgisk akupunkturnål, som han med succes har inkluderet i sine behandlinger. Det var tydeligt, at han kunne opnå bedre resultater med færre behandlinger, sammenlignet med konventionelle akupunkturnåle. Han brugte årevis på at perfektionere teknikken, som i dag er kendt som Gao akupunktur®. Dr. Gao er den eneste i Danmark, som tilbyder denne unikke og banebrydende behandlingsform.

Gao akupunktur® er en mikrokirurgisk teknik, hvor en særlig patenteret akupunkturnål indføres i muskelvævet og opbløder lokale spændinger/myoser. Ved Gao akupunktur® anvendes der en nål som er minimalt større end en almindelig akupunkturnål. Man mærker indstikket som et lille prik, der kan sammenlignes med at blive vaccineret. Resten af behandlingen er ikke mere smertefuld end ved almindelig akupunktur, men den kirurgiske akupunkturnål bliver brugt mere aktivt end de traditionelle passive nåle. Det kan sidestilles med "dry needling", som stammer fra 1950'erne, der er en anden metode til behandling af muskler og led. Behandlingstiden varer omkring 10-15 minutter, afhængig af hvor mange områder der skal behandles.

Effektiv behandling af smerter i bevægeapparatet

Hvad kan man behandle med Gao akupunktur®

Metoden er særlig effektiv til behandling af lidelser i bevægeapparatet og kan anvendes til at behandle samme symptomer som ved konventionel akupunktur. Man behøver blot færre behandlinger, før man mærker en effekt. Gao akupunktur® kan anvendes til behandling af bl.a.:

• Frossen skulder (kapsulit)
  • Iskias (lumbal rodaffektion)*
  • Knæsmerter
  • Museskader
  • Sportsskader
  • Spændinger i nakke og skuldre

* Vi tilbyder en behandlingspakke som indeholder 3 behandlinger. Der gives effektgaranti ved denne behandling, hvilket betyder en mærkbar forbedring af symptomerne efter endt behandling.

Lægeuddannet behandler

WE Clinic / Valby