Grundet påskeferie, vil alle webshop ordrer først blive sendt efter d. 28/3

Cupping Kampagne

Cupping behandling til intropris

En cupping behandling med glas- og/eller plastickopper som udrenser og løsner op for spændinger.

Varighed: 40 min.

Pris: 350 kr.

Cupping Terapi / bindevævsmassage

Cupping terapi er, ligesom akupunktur, en del af Traditionel Kinesisk Medicin (TCM) og har været en yndet behandlingsform i mange tusinde år.

Det bliver anvendt i store dele af Asien og Mellemøsten til at afgifte og udrense kroppen, og til behandling af smerter, feber mm.

Behandlingsformen fik fornyet fokus, da flere sportsstjerner og sangere blev fotograferet med mærker fra cupping behandlinger. Behandlingen bliver i dag anvendt som en dybdegående bindevævsmassage, og er derfor et rigtig godt redskab til f.eks. restitution efter sport.

Hvad kan man behandle med Cupping?

Vi har erfaring med behandling af følgende symptomer/lidelser:

• Allergi (høfeber)
  • Appelsinhud (cellulite)
  • Arvæv (gener i og omkring ar)
  • Hovedpine/migræne
  • Iskiassmerter
  • Myoser og spændinger
  • Nakkesmerter
  • Skinnebensbetændelse
  • Skuldersmerter
  • Sportsskader
  • Væskeophobninger/ødemer
Cupping med glas- og plastikopper

Hvordan virker cupping?

Cupping stimulerer og øger blodgennemstrømningen i bindevæv, led, muskler, men også i bindevævet omkring de indre organer. Når kopperne påsættes huden langs meridianbanerne, vil det skabte vakuum frigive gamle ophobede affaldsstoffer fra bindevævet, og dermed øge udrensning. Cupping styrker derigennem det generelle immunforsvar.

Der findes flere forskellige former for cupping, og i klinikken gør vi brug af: stationær cupping, hvor kopperne sidder på det samme sted over en længere periode. Moving cupping, hvor undertrykket i koppen tillader, at den bliver bevæget langs meridianbanerne på kroppen. Og flash cupping, hvor kopperne gentagne gange bliver hurtigt påsat og taget af.

Efter en behandling vil der oftest være mærker som varierer i farven, afhængig af hvor stor en stagnation der har været, og hvor mange affaldsstoffer der er frigivet. Farven på sugemærkerne vil variere fra let rødmen til mørkelilla. Jo mørkere farven er, des længere tid vil det tage før mærkerne forsvinder. Det kan tage alt mellem 1-10 dage før de er forsvundet helt.

Efter en cupping behandling kan man være lidt svimmel og øm, ligesom ved en almindelig massage. Hvis man lider af migræne, kan det også i sjældne tilfælde udløse et midlertidigt migræneanfald. Man bør altid drikke rigeligt med vand og vente med at tage bad i de første timer efter behandlingen.

Hvem bør undgå cupping?

Gravide bør ikke få cupping terapi, medmindre det bliver anvendt i forbindelse med fødselsmodning. Ammende skal også undgå behandlingsformen, da affaldsstoffer kan udskilles i modermælken. Cupping skal heller ikke gives til kræftpatienter eller personer som er på blodfortyndende medicin eller lider af blodmangel.

Akupunktør og sygeplejerske

Certificeret akupunktør